Boken

Välkommen till en bostadsknarkares dagbok!

Jag har kommit till sjukdomsinsikt i alla fall. Jag är nu medveten om att jag uppfyller alla krav på beroende-symptom. Jag tillbringar alldeles för mycket tid framför Hemnet. Jag är en av alla bostadsknarkare där ute som inte kan slå sig till ro och vara nöjda med sitt liv och sitt hem, utan hela tiden tror att det finns något bättre. Någon annanstans…

Min terapi får bli att tvingas skriva om detta öppet, att komma ut i garderoben med mitt beroende! Kanske kommer jag under den här dagbokens skrivande på vad det är som lockat ned mig i bostadsträsket. Kanske kan jag genom att skriva om det förstå hur det kunde bli så att jag utvecklade Hemnetsurfande till en livsstil?

Den här bloggen är en liten utlöpare från boken med samma namn som jag nu börjat skriva.

För sakens skull kan det också vara värt att påpeka att jag med ”Hemnet” menar bostadsannonser på nätet i största allmänhet. Fenomenet ”Hemnet-beroende” inbegriper alltså även alltför stora doser Booli, Bostadsförmedlingen osv.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Hög på Hus på Facebook

