Bostadsstress, Home staging

Bostadsknarkarens efterlängtade sommarlov

Var precis nere i källaren och vände. Förvaringshyllorna Gorm som jag överambititiöst betsade vita (jag övertygade mig själv om att ”även i källaren måste man ge ett bra intryck!”) har nu stått där tomma sen i påskas. På golvet ligger allt huller om buller.

Det var när jag trodde vi skulle köpa huset på Skaldevägen 83 som jag fick ett ryck och skulle göra fint i källaren. Om vårt huset skulle säljas måste det ju home stageas och då måste jag ju börja med att rensa i källaren. Nu blev det inget husköp. Sen dess har den halvstädade källaren stått orörd och nu börjar den se kaotisk ut igen. Men, låt den göra det då!

Nu är ju ändå säsongen för husvisningar över för den här gången. Vad skönt att villavisningarna faktiskt också tar semester. Det betyder att vi inte kommer behöva sälja den närmaste tiden.

Vilken tur att vi inte hittat något annat ännu. Nu får jag njuta av den här fina trädgården i lugn och ro en sommar till. Kanske får jag till och med se hur rosorna ser ut som jag planterade i höstas? Jag slipper känna hela tiden att vi kanske ska ha visning om två helger, eftersom drömhuset vi vill köpa kanske dyker upp på Hemnet när som helst.

Jag kan ta ledigt. Få semester. Inte från bostadsknarkandets letande, det fortsätter ju med fritidshus. Men jag får ledigt från stressen att ha det näst intill visningsfärdigt iordningjort här hemma. Jag får en chans att leva lite normalt i en månad eller två.

Tacka vet jag sommaren!

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Hög på Hus på Facebook

