Renovering

Överdos på renovering

Vi har precis blivit klara med renovering i övre hallen. Byggt en takkupa, gjort om trappan och lite annat. Jag har hela tiden gått och sagt att ”detta är det sista vi skall göra med huset”.

Hinner inte gå en dag förrän jag ertappar mig med att ringa snickar-Stefan igen för att be honom titta förbi vid tillfälle för ”jag har några idéer som kanske kunde gå att genomföra framöver”.

Den här gången rycker det till i renoveringsnerven direkt. tidigare har det ändå kunnat gå ett halvår innan jag går igång igen på att göra om. Nu hann giftet inte ens försvinna ur systemet förrän jag ska ha mer.

Denna gång är det riktigt allvarligt. Jag har planer på att typ riva en del av huset och bygga upp igen för att det ger fler och större rum samt blir snyggare så.

Jag borde kanske skaffa mig en tomt på landet där jag kan bygga på en friggebod eller nåt på helgerna. Göra om villan hela tiden håller på att bli ett dyrt sätt att tillfredsställa mina behov…

Diskussion

2 thoughts on “Överdos på renovering

  1. Rolig läsning på din blogg. Lider av samma dilemma som dig och har precis köpt ett hus i Höglandet. Har du några bra tips på snickare i området?

    Posted by Per | december 11, 2009, 2:00 e m

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Hög på Hus på Facebook

