Marknadsföring, Objekt

Nu är Bob Marley-huset till salu!

Jag har vetat länge att det är på väg ut till försäjning. Dock i ”fel” kvarter i förhållande till där vi vill bo med tanke på närhet till dagis och skola, så tyvärr är det inget för oss. Tyvärr, eftersom det är det enda huset i världen i Nockeby där Bob Marley bott ett år på sjuttiotalet! Jag har liksom gått och hoppats på att de inte skulle sälja trots allt, att de skulle vänta med det tills vi bytt dagis och skolplaner för barnen så att detta hus ligger bäst till istället.

Om man ska tala unika objekt, så hamnar detta på min absoluta topp tre över mest coolness i villavärlden. Bob Marley bodde enligt legenden i källaren (pannrummet, sägs det). Jag vet hur jag skulle inreda min gillestuga om jag bodde där…

Smart av mäklaren att lyfta fram kuriosan om Bob Marley ordentligt i beskrivningen. Jag undrar hur mycket reggaekändis-faktorn höjer priset?

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Hög på Hus på Facebook

