Boken, Budgivning, Sälja

Jag slumpade bort mitt kära hus

Det dök upp ett hus på granngatan för någon helg sedan. Lika stort och i samma fina skick som vårt, men sämre läge. Vårt borde rimligen vara mer värt än det. Vi fick 7.8 miljoner för vårt får någon månad sen. Deras budgivning stannade nu först på 8,5.

Jag känner mig som världens största idiot. Jag skriver en bok om hur man bör göra när man säljer sitt hus, och framför allting annat – och då menar jag framför ALLTING annat – förordar jag budgivning med lågt utgångspris. Själv går jag och säljer ”snabbt och enkelt” underhand utan budgivning. Jag begär inte ens ett pris i överkant av vad jag tror på. Jag begär bara vad jag då trodde var ett rimligt pris, och får det -7.8 miljoner. 700 000 under det som budgivningen stannade på för mitt jämförelseobjekt på Västerled som gick ut på marknaden.

Jävla jubelidiot jag är. Vilken jävla looser. Jag. Är.

Varför jag klantade mig så, får jag reda ut och älta ordentligt i sista kapitlet på min bok.

Nu ska jag försöka glädjas istället åt att familjen är frisk och att vi älskar varandra. Måste få perspektiv och inse vad som egentligen är viktigt i livet. Ska försöka lura i mig att pengar inte spelar någon roll. Ska försöka stå ut i två månader till i det här fina huset jag lagt ned min själ i och slitit så för att det ska bli det vackraste på gatan. Som jag sålde på tok för billigt. Slumpade bort till första bästa spekulant som knackade på dörren.

Det blir en jobbig vår. Måtte det bli den 17:e maj snart så jag får flytta och lämna detta bakom mig!

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Facebook

