Renovering

Dagens renovering: orange gör mig glad

Av någon anledning har jag snöat in på att det ska vara orange kakel när jag kaklar över det befintliga i köket:

Men det finns inte så mycket orange att hitta ute i affärerna. Fortfarande mest grått och svart och ”naturmaterial” som dominerar. Men så fann jag denna färglada vägg och blev salig:

Beslutsvåndan handlar nu om det skall bli släta eller lite vågigt blanka plattor. Och så knackar fegisjävulen på ibland också:
-Men snälla nån, det blir ”too much” med orange hela vägen! Ska ni inte ta vitt eller ljusgrått istället? Det är alltid rätt…
Men den här gången ska jag inte göra ”rätt”, jag skall göra som jag vill. Den här gången renoverar jag inte som en del av Home Staging. Den här gången renoverar vi för att det skall bli vårt hem. VÅRT hem. Så tyck vad du vill om orange, orange skall det bli!

Diskussion

One thought on “Dagens renovering: orange gör mig glad

  1. Kör hårt – med orange!
    På vågiga plattor syns stänk mindre men i en ev. minimalistisk interiör passar släta bättre
    tycker MrsUniversum

    Posted by MrsUniversum | juni 15, 2010, 2:26 e m

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Hög på Hus på Facebook

