Inredning

Trend 2011: hata ljust och fräscht

Efter att ha gått igenom några av magasinens ”Trend 2011”-special står det klart att jag bor så otrendigt som det bara går.  Mörka träslag, rufft och rått samt klädsamt slitet är det som gäller.

Allt i Hemmet sätter upp fäboden på innelistan.

”Inspirationen hämtas från barndomens mörknade lador och gamla fäbodar – men får gärna uppgraderas till amerikansk lyxig ski-lodge”

Elle Interiör lyfter fram patinerat arvegods och dimmiga färgtoner.

”Råenkelt men romantiskt; träton, trasseluttryck och transparens; det skulpturala och det ärvda, aningen patinerade.”

Hus & Hem tipsar om att man även kan få nytillverkade golv som slitits och patinerats på maskinell väg. Ingen ska behöva stå ut med ”ljust och fräscht” längre.

”Nu söker vi det varma och ombonade. Vad är då mer rätt än vårt vackraste naturmaterial, trä?”

Pendeln har gjort ett långt slag tillbaka. Ända in i skuggan.

Betyder det att det även är dags för bopriskurvan att byta riktning? Då lär ingen ha råd att byta till den här nya lyxiga fäbodstilen.

Jag tänker i alla fall inte göra om mitt hem till en rustik lada, hur charmigt det än må vara. Nä, nu är det jag som åker till blomsteraffären och köper på mig ett fång vita tulpaner som passar väl till mina otrendigt vita väggar och högblankt ljusmålade golv.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Facebook

