Bostadssajter, Bostadsstress

”Bostadsknarkandet en flykt från problem”

Expressen skriver om ”bostadsknarkande” utifrån det faktum att 1,4 miljoner svenskar varje vecka surfar bostäder trots att 4 av 10 inte ens tänkt flytta.

– För många är den här typen av beroende en flykt från något som är jobbigt att ta tag i, som till exempel relationsproblem eller annat som du borde göra. Om husletandet, fast man inte ens planerar att flytta, börjar ta mer och mer tid bör man fundera kring vad som utlöser beteendet, säger psykologen Maria Farm till Expressen.

Expressen intervjuar Lena, 28, som får abstinens om det går någon dag utan att hon har kunnat gå in på sajten.

– Jag är rädd att jag missar något. Tänk om jag skulle missa mitt drömhus. Jag blir rätt stressad om jag inte har full koll på vad som finns.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Facebook

