Home staging, Marknadsföring

Udda personlighet ersätter stilren stajling

Mäklarbyrån Fantastic Frank har vid det här laget fått rejält med gratis uppmärksamhet genom sina kreativa annonsbilder. SvD är senast i raden att uppmärksamma detta som en ny trend (det andra exemplet är 20-talsvillan i Jönköping med statister på bilderna). Tidningen intervjuar trendanalytikern Stefan Nilson som tror att konceptet kommer skruvas till ytterligare under våren:

-I alla inredningstidningar pratar man nu om att man ska addera personlighet som inte behöver vara normal, helst tvärtom. Det värsta man kan göra med ett hem är att inreda det som en traditionell bostadsannons, ingen vill ju bo så, säger han till tidningen.

Stefan Nilson tror att man kommer göra ännu mer för att skapa en upplevelse av visningen, allt från ”att man ordnar mingel på visningen till att man hyr in ett band som spelar”.

Jag skulle inte bli förvånad om vi snart får se statister inte bara på bilderna, utan även på själva visningen. För att skänka rätt touch åt objektet. Och varför stanna vid okända statister, förresten. En vacker dag står nog Petter och hälsar dig välkommen på nästa visning för att erbjuda dig en platt-teve på köpet.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Hög på Hus på Facebook

%d bloggare gillar detta: