Bostadsporr, Bostadssajter, Bostadsstress, Inredning, Marknadsföring, Objekt, Sälja

Allt fler nöjessurfar bostäder

För ett år sedan var 30% av Hemnets besökare inte spekulanter. Idag är det 40% som besöker bostadssajten utan att de planerar köpa ny bostad inom den närmaste tiden. Läs mer i senaste Mitti (14/2/2012), där artikeln egentligen handlar om att det är mycket populärt att peepa in hos lyxobjekt som visas på nätet.

Hur kommer det sig att Hemnet får allt fler besökare bara för skojs skull? Dels satsar de medvetet på att locka till sig fler nöjessurfare. Hemnet har insett att det finns en marknadsandel av annonskakan på nätet man kan sno från renodlade inredningssajter. Men det kanske också handlar om att ”bostadsknarkande” spridit sig till bredare folklager? I såna fall är det fullt på golvet inför sista dansen. När bostadspriserna viker så kommer ”Hemnet-beroende” att avta och intresset för renovering och inredning att minska något. Inte tillbaks till ruta ett. Nej. Men ett halvt kliv tillbaka blir det nog när vi till mans börjar skratta åt att vi lade så enormt mycket tid och energi på att få till den rätta nyansen av grått under det ”glada 00-talet”…

About these ads

Diskussion

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Stark tro på budgivning, home staging och stora lån « HÖG PÅ HUS - juni 25, 2012

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Twitter

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 49 andra följare

%d bloggers like this: