Renovering

Nästan perfekt lagom bra

Det ena leder så lätt till det andra när man renoverar eller fixar i trädgården. Det började med att jag skulle bättra på gruset och slutade med att jag byggt nya trappor i granit och lägger gatsten runt hela trädgården. Jamen, om man nu beställer grus med transportavgift på flera tusen så är det ju ekonomiskt att passa på att ta det där andra (som jag egentligen hade tänkt vänta med) med på lasset också! Så nu är jag fullt sysselsatt med att få ned granit i marken. Jag får vara glad om jag är klar innan tjälen kommer.

När jag står där och försöker få storgatstenarna att passa med varandra så får jag tid att tänka. Tid att fundera på hur pusslet med att para ihop stenar av samma storlek med varandra är lite som att skriva en bok. Man vet ungefär vad man har för beståndsdelar som ska bilda helheten, men man vet inte exakt i vilken ordning. Om man är besatt av att få varje stenpar eller kapitel perfekt, så kommer det ta en evighet att nå i mål. Egentligen är jag ju perfektionist. Men bostadsresan jag varit igenom (läs mer om det i boken Hög på Hus) har lärt mig att bra är gott nog. Visst ska man ha en hög lägstanivå på ribban, men man får inte fastna vid att hoppa högst varje gång.

Därför ska jag nu ut och pussla ihop lite fler stenar, sådär lagom perfekt så att det blir klart. Därför nöjer jag mig med att sätta punkt här. Helt utan vitsig slutkläm på historien.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Hög på Hus på Facebook

