bopriser

Möte med bomarknadsexperten nummer ett!

Idag har jag gjort New Haven för att intervjua Nobelpristagaren Robert Shiller.

image

Vi pratade mycket om bostadsprisernas utveckling. Jag ritade upp för honom en kurva över den svenska bopriserna sedan mitten av 90-talet till idag:

image

Han skakade på huvudet och sade: ”it can’t go on like that!”
En timmes intervju med Shiller om bostadspriser, börsen och psykologin bakom alla dessa bubblor kommer i början av december i SVT!

Till sist bad jag honom signera hans nyckelverk, ”Irrational Exuberance”. I gengäld fick han ett dedicerat ex av min egen Hög på Hus…

image

Efter mötet med Shiller passade jag på att gå runt i hans kvarter och titta på alla fina hus..

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

Beställ boken!

Köp den här!

Hur köper man billigt och säljer dyrt? Varför blev boendet en livsstil? Hur stabila är bopriserna egentligen?

Hög på Hus på Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Hög på Hus på Facebook

